名曲から学ぶ英単語

洋楽を聴きながら英単語を勉強。DUOを超える英語学習コンテンツを目指します。基本的には歌詞に忠実に和訳しています。

Just the Way You Are (素顔の君で) - Bruno Mars

この曲は見た目を気にする彼女に対してそのままでいて欲しいという甘い一曲です。Billy Joelの曲に同名の曲がありますが、こちらも名曲です。

 

歌詞と和訳

Just the Way You Are 素顔の君で
Oh, her eyes, her eyes make the stars look like they're not shining 彼女の目は星が光ってないかのように思わせる
Her hair, her hair falls perfectly without her trying 彼女の髪はそうしようとしなくても見とれてしまう
She's so beautiful 彼女はとても綺麗で
And I tell her everyday. いつもそう伝えてる
Yeah, I know, I know when I compliment1 her, she won't believe me 僕がほめても彼女は信じてくれないってわかってる
And it's so, it's so sad to think that she doesn't see what I see だから僕が見てることを君がわからないのが悲しいんだ
But every time she ask me do I look okay? でも彼女はいつも僕にわたし変じゃない?って尋ねる
I say 僕はいう
When I see your face 君の顔をみたとき
There's not a thing that I would change 変えたいと思うことなんてひとつもない
'Cause you're amazing だって君は素晴らしい
Just the way you are 素顔の君でいて
And when you smile そして君が笑うとき
The whole world stops and stares for a while2 世界が静止してしばらく見つめてる
'Cause girl, you're amazing だって、君は素晴らしい
Just the way you are 素顔の君でいて
Her lips, her lips, I could kiss them all day if she'd let me 彼女の唇は許されれば一日中だってキスしてられる
Her laugh her laugh, she hates but I think it's so sexy 彼女の笑みは彼女は嫌ってるけど、すごくセクシーだ
She's so beautiful 彼女はとても綺麗で
And I tell her everyday いつもそう伝えてる
Oh, you know, you know, you know I'd never ask you to change 今まで変わってほしいなんて頼んだことはないよね
If perfect's what you're searching for, then just stay the same もし完璧さが探しているものなんだったら、そのままでいればいい
So don't even bother3 asking if you look okay だから君の見てくれが大丈夫かどうか尋ねることは無駄なことさ
You know I'll say なんて言うかわかるよね
When I see your face 君の顔をみたとき
There's not a thing that I would change 変えたいと思うことなんてひとつもない
'Cause you're amazing だって君は素晴らしい
Just the way you are 素顔の君でいて
And when you smile そして君が笑うとき
The whole world stops and stares for a while 世界が静止してしばらく見つめてる
'Cause girl, you're amazing だって、君は素晴らしい
Just the way you are 素顔の君でいて
The way you are 素顔の君で
The way you are 素顔の君で
Girl, you're amazing 君は素晴らしい
Just the way you are 素顔の君でいて
When I see your face 君の顔をみたとき
There's not a thing that I would change 変えたいと思うことなんてひとつもない
'Cause you're amazing だって君は素晴らしい
Just the way you are 素顔の君でいて
And when you smile そして君が笑うとき
The whole world stops and stares for a while 世界が静止してしばらく見つめてる
'Cause girl, you're amazing だって、君は素晴らしい
Just the way you are. 素顔の君でいて

ピックアップ英単語